Skip to main content

How Are You Being Single?

31, unmarried and kicking ass!
Believe it or not, I'm a happy single.

Or single-ish.

And don't need to feel bad for me because I'm not married in my thirties.

Kenapa nak kesian kat weols?

Weols tak kesian ataupun risau kat diri sendiri pun.

Orang lain pulak yang nak susahkan diri kesiankan weols, risau kebajikan weols ni.

Apakah si perisau yang dah berumahtangga tu lihat weols ni sebagai andartu kesunyian, kegersangan dan kurang kasih sayang?

Ataupun dia ingat weols wanita yang harus berpasangan dan kemudian berkahwin barulah hidup itu sempurna?

It all comes down to how are you being single.

Are you a desperate-for-love single or are you a I'm-loving-my-life single?

Ada beza ke uols tanya iols?

Mestilah. Duhhhh

1. The Desperate-For-Love Single (Category A)
Golongan ini sebenarnya adalah majoriti. 

Uols cakaplah iols ni eksen ke kekwat ke whatever lah ai is don't care tapi memang ramai gegadis yang berusia 25 tahun ke atas termasuk dalam kategori ni. 

Mungkin sebab itulah orang kesian kat orang yang single ni. Ini semua sebab orang-orang kategori A!

Macam mana nak tau orang kategori A?

Gadis kategori A memang tidak menyembunyikan hasratnya untuk jumpa prince charming, berkahwin, beranak pinak gitu kan.

Siap dah ada tema untuk dream wedding gitu.

#relationshipgoals manjang.

Kalau ada video baby comel, siap tag nama boyfriend

"Macam ni anak kita nanti sayang" 

Padahal baruuu je sebulan bercinta nih.

Bilalah nak ada boyfriend. Bilalah nak kahwin. Bilalah nak berumahtangga, beranak pinak gitu kan. 

Gadis kategori A hidupnya revolve around being in love with the idea of love, finding someone to couple up with and ultimately, get married and live happily ever after.

Diorang ni takut untuk hidup keseorangan, tanpa pasangan dan merasakan diri tidak laku kalau tidak berpasangan. They need somebody to be happy. 

Bahaya orang dalam kategori A ni, they would settle down with any tom, dick and harry just for the sake of being in a relationship.

Even if the guy treated them like SHIT!

Even if the guy is a jerk.

Kuasa cinta la kononkan, harap-harap lepas kahwin nanti si mamat kaki pukul tu akan berubah gitu kan.

It will only get worse after marriage.

2. The-Living-My-Life-Singles (Category B)
Okay golongan ni meletakkan cita-cita, kebahagian dan kegembiraan diri dia sebagai priority. 

Travelling buat dia happy, maka dia asyik travel sana sini selagi mampu. Ye lah, takde orang nak halang. Even if tempat yang dia nak pergi tu, kawan-kawan lain taknak pergi, dia sanggup pergi seorang sebab that's what he or she wanted to do.

Dan katalah, one day, he/she ni berpasangan dan pasangannya tu tak support langsung hobi dia ni. 

He/she will dump that person without hesitation.

Yang seorang ni pulak, passionate dengan kerja dia. Dia nak kerja dari pagi sampai malam pun takde orang yang halang. Sanggup ambik course, attend kursus sana sini untuk tambah ilmu dan memperbaiki diri. Because it's his passion and it made him happy.

Category B ni uols, bukanlah taknak berpasangan, kahwin or settle down.

Kalau ada jodoh suatu hari nanti, adalah. Kalau takde pun, to them, there other things that make you happy and fulfilled in life.

Jujur cakap, iols pernah masuk Category A masa muda-muda dulu.

Siap ada target nak kahwin umur 25 tahun.

Pfffttttt. Ingat balik rasa kebodohan yang teramat sangat.

Tapi semakin meningkat usia iols, slowly iols masuk Category B.

Iols tersangat selesa menjadi single, pergi mana buat apa dengan siapa sesuka hati iols, sehingga merasakan relationship ni leceh dan menyusahkan. 

I hate being tied down because I love my freedom too much

Iols suka zumba, iols ambik license to teach zumba. Iols suka fitness nutrition, iols ambik kursus fitness nutrition. I can do anything I want!

I don't have to ask permission or answer to anybody.

I'm so comfortable in my own company that I hate to share it with anyone else. So comfortable that I don't see myself getting married anytime soon.

Well, bukanlah cakap takkan kahwin tapi kalau ada, adalah kan. Kalau takde, I'm perfectly happy.

And siapa cakap iols lonely?

Yes I'm alone most of the time but I'm not lonely. 

15 Signs You Are Too Comfortable Being Single

Wahai pakcik makcik saudara mara dan sahabat handai yang asyik risau/kesian kenapa weols ni tak kahwin-kahwin, tak payah la kesiankan weols.

Weols ni bahagia jeh.

Weols lagi kesian tengok tunang/isteri yang kena pukul, kena dera fizikal dan mental, kena berkorban pertahankan rumahtangga, yang kena bersabar walaupun makan hati dengan suami pemalas,curang, kaki perempuan.

Biarlah iols bujang janji hati senang kan?

Comments

Others Also Read This!

Strawberry Park Resort Cameron Highlands - Secluded Sanctuary For Introverts

 Strawberry Park Resort Cameron Highlands - Introvert's Perfect Sanctuary Picture credit: https://strawberryparkresorts.com/ I'm always on the hunt for an introvert's getaway. As you can probably tell, I love misty mountain retreats. The tranquility, cool crisp air, breathtaking view, the seclusion are just 😍 perfect for introverting. I chanced upon Strawberry Park Resort while staying at SunLight Suite during my last trip to Cameron Highlands.  I was admiring the night view from Sunlight Suite's compound when I saw a well-lit area on the adjacent hill and remembered thinking to myself "Hmm, that looks like an expensive place....but I gotta check it out!" As it turns out, it wasn't that expensive considering the comfort, the facilities, and the invigorating environment.  Hotel Booking I booked through Agoda for a 3-day 2 nights stay, without breakfast for RM720+. Before my trip, I emailed the resort for booking confirmation, coz you know how sometimes A...

Adventure Time In Taman Negara Pahang - Day 1

Adventure Time In Taman Negara Pahang Image credit: Mutiara Taman Negara My last memorable trip was that rejuvenating retreat in Cameron Highlands . So, I vowed to make 2023 as memorable as possible, and visit new places as much as money and time would allow. This Taman Negara trip marks my first trip for 2023 and I would highly recommend all nature lovers to visit.  Absolutely memorable! It only took less than a month to gather 6 adventure kakis, plan, and book the trip.  Easy peasy lemon squeezy.  Accommodations in Taman Negara Pahang There are a lot of places you can stay in Kuala Tahan .  We booked Mutiara Taman Negara for convenience and resort vibe which I'm a sucker for. I just have this crazy attraction for a wooden chalet in a jungle. Anyway, Mutiara Taman Negara is the only resort that is located within Taman Negara, overlooking Sg. Tembeling.  They offered several attractive packages that include accommodations, meals, and activities. We booked ...

Porn Puaka Di Gym

Tajuk mengundang kontroversi Sis ni bukan apa rajin pergi gym, selain nak bersenam, iols juga suka mencuci mata. Bukan setakat mencuci mata dengan jantan helok (I'm still hoping sebab gym iols pegi tu SENDUU), sis juga suka melihat gegadis yang fefeeling gedik dengan bermacam fesyen di gym tu. Biasanya gegadis newbie ni macam cendawan. Muncul sekejap di kala azam baru masih utuh yakni di awal tahun atau selepas perayaan di mana memasing nak kurus.  Tunggulah 2 bulan kemudian langsung tak nampak batang hidung ataupun buttcheeks. Eh? Sebenarnya salah satu benda Cik Panda nak cerita pasal butt cheeks. Butt cheeks are absolutely NO NO except at the pool or beach when you are in your swimsuit.  Cik Panda tak jealous la uols sebab Cik Panda tak hingin pun nak ada bontot yang jelly welly tu. ZAssssss So hari tu ada sorang minah ni baru 1st time iols nampak kat gym, tengah workout dengan bopren dia la gitu. Pakai sports bra je dengan really short shorts yang menampakkan ...

Pulau Perhentian Yang Cantik Sampai Speechless - Travelogue Day 1

Pulau Perhentian Yang Cantik Sampai Speechless - Travelogue Day 1 Beautiful! Pulau Perhentian adalah antara destinasi dalam wish list Cik Panda. Dari dulu lagi teringin nak menjejakkan kaki di salah sebuah pulau yang cantik di Malaysia. Plan punya plan, rezeki iols tahun ni bercuti ke Pulau Perhentian. Ye la uols, selama ni iols makan ikan salmon. Tahun ni kita makan ikan kembong ye. Siap cicah air asam lagi. Dari Kuala Lumpur Ke Pulau Perhentian Okay macam mana nak ke Pulau Perhentian yang terletak nunnnn jauh di Terengganu tu? 1. Melalui Udara Kalau rasa nak cepat dan jimat tenaga, uols boleh naik flight ke Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra , Kota Bahru KELANTAN ye.  Iols ulang KELANTAN sebabnya jeti nak ke pulau tu terletak di Besut yang lebih hampir dengan Kota Bahru. Lepas landing tu uols bolehlah ambik teksi ke Jeti Kuala Besut . 2. Melalui Jalan Darat Weols yang 10 orang ni sangat gigih so weols drive 3 bijik kereta, Ferrari, Ferrara dan sudah tentunya kereta...

How To Eat Healthy With Just 1 Simple Method

How To Eat Healthy With Just 1 Simple Method New year resolution: To eat healthier and lose weight. Sounds familiar? But admittedly, there's just too much nutrition information out there. It's overwhelming and you don't know where to start. What if I tell you there is 1 easy way to eat healthily and eventually help you to shed some weight? Even if I get to eat rice you asked? Yes! All you have to do is practice " The Plate Method " I'm sold. Where Do I Start? Step 1: Get a standard size plate, ideally about 25cm. Step 2: Draw an imaginary line, divide your plate into a half and 2 quarters Step 3: Fill half of the plate with fruits & veggies, one quarter with protein (chicken, eggs, meat, fish, tofu), and one quarter with carbs (rice, noodle, pasta, bread) More Ideas How Your Healthy Plate Should Look Like Source: Facebook Source: Facebook Source: Facebook Source: Facebook Complete your meal with a glass of plain water or a zero-calorie beverage.  This meth...