Skip to main content

Friday Feels: Patut Tak Kalian Mengamuk Bila Ada Perempuan Lain Bagi Emoji Love Di Sosial Media Pasangan Kalian?

Friday Feels: Patut Tak Kalian Mengamuk Bila Ada Perempuan Lain Bagi Emoji Love Di Sosial Media Pasangan Kalian?


It's Friday people. TGIF! 

Kita kasi topik chillex ala-ala Dr Love sikit lah sempena hari Jumaat kan. 

Sebenarnya sis jarang dahlah nak cerita pasal relationship-relationship ni banding dulu-dulu masa aktif dunia dating, sebab rasa diri dah tua kan. 

Kertu gitu haruskah bercinta ala-ala style remaja hormon kurang stabil? 

Sis dah tak koserrrr ye. I'm too old and tired for the drama. 

But anyway, cerita ni bukan cerita iols tau. Ianya diinspirasikan oleh kawan sis.

Kawan I ni seorang gadis yang pemalu, yang menjaga batas pergaulan. Seorang yang agak berahsia pasal hal peribadi dia dan bukan senang dia nak bukak cerita melainkan bila dia rasa dah terbeban sangat. 

Sebenarnya tak pernah pun dia cerita hal hubungan peribadi selama kenal dia.

Nak dijadikan cerita, weols bersembang and dia cerita yang dia baru baik dari rasa tak sihat. 

"Saya rasa badan penat, tak boleh nak tidur. Bila tidur pun, dah bangun tu rasa tak cukup rehat. Adalah masalah sikit. Mungkin saya ni fikir banyak sangat kot. "

"Ooo faham-faham. Masalah apa tu?" wahhh nampak tak sifat kepochi sis.

"Adalahh. Mungkin saya sendiri la suka sangat fikir banyak yang bukan-bukan."

Dah dia cakap macam tu, weols pun takdelah nak tanya dia lebih-lebih. Tapi muka dia jelas nampak macam tengah susah hati dan fikiran serabut.

Tak lama lepas tu, tiba-tiba dia datang dan tanya

"Cyn, apa maksud bila ada perempuan lain bagi emoji love kat Facebook lelaki ye?"

"Err..ada banyak sebab kot. Kena tengok jugak hubungan diorang tu macam mana. Mungkin jugak perempuan tu gedik?"

"Hmm...Saya tak tau la.Saya ni fikir banyak sangat ke? Sebelum ni dah pernah gaduh pasal ni lepas tu dia unfriend perempuan tu. tapi lepas tu add balik, perempuan tu react lagi love kat post dia. Ada je perempuan lain yang komen, like biasa-biasa ja tapi yang sorang ni asyik react love. Saya bukan apa, mungkin dia ada hubungan apa-apa ke dengan perempuan tu yang saya tak tau. Sebab kalau ada hubungan, saya undur diri je."

"Lelaki tu serious ke dengan you?"

"Patutnya plan nak tunang & kawin tahun ni tapi sebab PKP je, postpone la kot. tapi dia dah jumpa family saya dah. Merisik tu takdela lagi tapi dia ada cakap nak tunang & kawin tahun ni. Saya cuma takut kalau dia ada calon lain yang dia tengah consider."

Sis benci tau jantan tak guna yang tabur umpan & "perangkap" perempuan dengan janji manis kosong nak tunang la kawin la tapi dalam diam-diam bersusun calon & tengah memilih yang terbaik. 

You know, keeping their options open.

Jantan tagune.

"Saya tengok Cyn relaks & happy je. Tak stress pasal lelaki, pasal kawin"

Opppsss sistur I is too old for this drama tapi tidak bermaksud sis tidak pernah mengalami benda-benda macam ni.

I can only say I'm not stressed about it because I couldn't be bothered. 

Plus my mum is awesome, she doesn't pressure me about marriage and stuff. So sis pun chill ja la.

But for my friend, her situation is different and I can understand her.

Dia dari kampung dan keluarga dia berpegang teguh pada norma masyarakat atau agama yang menggalakkan anak gadis untuk berkahwin. Parents dia pun selalu berusaha carikan jodoh untuk dia. 

So faham kalau dia rasa tertekan untuk cari jodoh dan kahwin. 

Anyway, berbalik kepada isu pergaduhan kawan sis tadi tu, patut tak korang mengamuk bila ada perempuan lain bagi emoji love ke flirting-flirting dengan pasangan uols di sosial media?

Adakah kawan sis tu overthink? drama? over-react?

Atau lelaki tu yang tak sensitive? Ada sesuatu dengan perempuan tu?

Atau perempuan tu bagi emoji love tanpa ada apa-apa maksud tersirat?

Tapi apa yang sis boleh cakap, lelaki tu seolah-olah tak hormat kawan I ni tadi. 

Sebab si kawan tu dah bagitau boyfriend dia yang dia tak selesa dengan cara perempuan ni berinteraksi di sosial media. Tapi kejadian berulang lagi. Siapa yang tak marah & frustrated kan?

Normal lah tu perasaan cemburu dalam sesuatu perhubungan.

Honestly, I've been on both sides. The jealous girlfriend and the "unfriended" female friend.

When I was the "unfriended" female friend, I wasn't even flirting. Takde pun nak react 💗 gitu. Just like how I normally interact with friends on social media.

Tapi apa boleh buat, some people are insecure so sistur tiba-tiba kena unfriend gituuuu.


Comments

Others Also Read This!

Strawberry Park Resort Cameron Highlands - Secluded Sanctuary For Introverts

 Strawberry Park Resort Cameron Highlands - Introvert's Perfect Sanctuary Picture credit: https://strawberryparkresorts.com/ I'm always on the hunt for an introvert's getaway. As you can probably tell, I love misty mountain retreats. The tranquility, cool crisp air, breathtaking view, the seclusion are just 😍 perfect for introverting. I chanced upon Strawberry Park Resort while staying at SunLight Suite during my last trip to Cameron Highlands.  I was admiring the night view from Sunlight Suite's compound when I saw a well-lit area on the adjacent hill and remembered thinking to myself "Hmm, that looks like an expensive place....but I gotta check it out!" As it turns out, it wasn't that expensive considering the comfort, the facilities, and the invigorating environment.  Hotel Booking I booked through Agoda for a 3-day 2 nights stay, without breakfast for RM720+. Before my trip, I emailed the resort for booking confirmation, coz you know how sometimes A...

Adventure Time In Taman Negara Pahang - Day 1

Adventure Time In Taman Negara Pahang Image credit: Mutiara Taman Negara My last memorable trip was that rejuvenating retreat in Cameron Highlands . So, I vowed to make 2023 as memorable as possible, and visit new places as much as money and time would allow. This Taman Negara trip marks my first trip for 2023 and I would highly recommend all nature lovers to visit.  Absolutely memorable! It only took less than a month to gather 6 adventure kakis, plan, and book the trip.  Easy peasy lemon squeezy.  Accommodations in Taman Negara Pahang There are a lot of places you can stay in Kuala Tahan .  We booked Mutiara Taman Negara for convenience and resort vibe which I'm a sucker for. I just have this crazy attraction for a wooden chalet in a jungle. Anyway, Mutiara Taman Negara is the only resort that is located within Taman Negara, overlooking Sg. Tembeling.  They offered several attractive packages that include accommodations, meals, and activities. We booked ...

Porn Puaka Di Gym

Tajuk mengundang kontroversi Sis ni bukan apa rajin pergi gym, selain nak bersenam, iols juga suka mencuci mata. Bukan setakat mencuci mata dengan jantan helok (I'm still hoping sebab gym iols pegi tu SENDUU), sis juga suka melihat gegadis yang fefeeling gedik dengan bermacam fesyen di gym tu. Biasanya gegadis newbie ni macam cendawan. Muncul sekejap di kala azam baru masih utuh yakni di awal tahun atau selepas perayaan di mana memasing nak kurus.  Tunggulah 2 bulan kemudian langsung tak nampak batang hidung ataupun buttcheeks. Eh? Sebenarnya salah satu benda Cik Panda nak cerita pasal butt cheeks. Butt cheeks are absolutely NO NO except at the pool or beach when you are in your swimsuit.  Cik Panda tak jealous la uols sebab Cik Panda tak hingin pun nak ada bontot yang jelly welly tu. ZAssssss So hari tu ada sorang minah ni baru 1st time iols nampak kat gym, tengah workout dengan bopren dia la gitu. Pakai sports bra je dengan really short shorts yang menampakkan ...

Pulau Perhentian Yang Cantik Sampai Speechless - Travelogue Day 1

Pulau Perhentian Yang Cantik Sampai Speechless - Travelogue Day 1 Beautiful! Pulau Perhentian adalah antara destinasi dalam wish list Cik Panda. Dari dulu lagi teringin nak menjejakkan kaki di salah sebuah pulau yang cantik di Malaysia. Plan punya plan, rezeki iols tahun ni bercuti ke Pulau Perhentian. Ye la uols, selama ni iols makan ikan salmon. Tahun ni kita makan ikan kembong ye. Siap cicah air asam lagi. Dari Kuala Lumpur Ke Pulau Perhentian Okay macam mana nak ke Pulau Perhentian yang terletak nunnnn jauh di Terengganu tu? 1. Melalui Udara Kalau rasa nak cepat dan jimat tenaga, uols boleh naik flight ke Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra , Kota Bahru KELANTAN ye.  Iols ulang KELANTAN sebabnya jeti nak ke pulau tu terletak di Besut yang lebih hampir dengan Kota Bahru. Lepas landing tu uols bolehlah ambik teksi ke Jeti Kuala Besut . 2. Melalui Jalan Darat Weols yang 10 orang ni sangat gigih so weols drive 3 bijik kereta, Ferrari, Ferrara dan sudah tentunya kereta...

How To Eat Healthy With Just 1 Simple Method

How To Eat Healthy With Just 1 Simple Method New year resolution: To eat healthier and lose weight. Sounds familiar? But admittedly, there's just too much nutrition information out there. It's overwhelming and you don't know where to start. What if I tell you there is 1 easy way to eat healthily and eventually help you to shed some weight? Even if I get to eat rice you asked? Yes! All you have to do is practice " The Plate Method " I'm sold. Where Do I Start? Step 1: Get a standard size plate, ideally about 25cm. Step 2: Draw an imaginary line, divide your plate into a half and 2 quarters Step 3: Fill half of the plate with fruits & veggies, one quarter with protein (chicken, eggs, meat, fish, tofu), and one quarter with carbs (rice, noodle, pasta, bread) More Ideas How Your Healthy Plate Should Look Like Source: Facebook Source: Facebook Source: Facebook Source: Facebook Complete your meal with a glass of plain water or a zero-calorie beverage.  This meth...