Skip to main content

Kenapa Nok X Takut Nak Kahwin?


Cik Panda ramai kenalan. Straight, gay, lesbian, biseksual, transgender, ayam, itik, kucing etc. Macam-macam la. Pendek kata semua ada. 

I have no problem with being friends with people whose sexual orientation are different than mine. To me, at the deepest core, we are all human who wants to love and be loved.

In fact, Cik Panda suka berkawan dengan gay sebab diorang tak bernafsu dengan Cik Panda yang hot and gojes mojes ni. 

So they alls tak heran pun kalau Cik Panda berbogel depan they alls. 

Sebaliknya bersedialah untuk dilahar.

"Ko ni dah kenapa nak berbogel bagai. Ko ingat ko cantik?!"

Jika mempunyai kawan gay harus pandai menangkis kutukan/laharan kerana kebanyakkan mereka adalah mulut laser. 

Umur yang meningkat dengan soalan "BILA NAK KAHWIN?" bagai aur dengan tebing. 

Nok X selalu suruh Cik Panda kahwin cepat, buat la anak cepat, kahwin lah cepat setiap kali nampak baby yang comel. 

Setiap kali Cik Panda dating/jumpa mangsa baru, Nok X akan cakap

"Cik Panda cepatlah kahwin dengan dia."

Uols, bukan I tak nak kahwin. Siapa yang sengaja lambat-lambat kahwin. Kalau ada calon yang sesuai, 10 tahun lepas lagi Cik Panda dah kahwin. Kita kalau kahwin bukan untuk sehari dua, kalau boleh nak seumur hidup. 

Apa alasan untuk kahwin cepat-cepat?

Sebab umur semakin meningkat. Nanti tak laku, dah tua kerepot, ovari dan telur dah kering dan layu?

Umur kalau 50 pun, kalau pandai jaga diri, silap-silap anak ikan umur 23 tahun pun boleh terpikat uols. 

Kahwin lambat susah dapat anak?

Itu rezeki yang Tuhan nak bagi. Kalau kahwin umur 16 tahun pun kalau belum rezeki tak dapat lagi anak.

Cinta, nafsu serakah bukan alasan yang kukuh untuk kahwin. Semua orang pun nak kahwin kalau boleh tapi berapa ramai yang betul-betul bertanggungjawab, sedia pikul tanggungjawab sebagai suami/isteri/ibu-bapa/menantu? 

Itu belum bukak cerita pasal kewangan. 

Menjawab kepada soalan orang ramai bila Cik Panda nak kahwin, 

"I'm happy where I am at the moment, single or not. I've got a job that can support my lifestyle, I can travel to see the world, I can go anywhere without having to ask permission or report to anyone. That person has got to be f****** amazing to be able to change my mind about marriage, to be able to convince me that being married to him would make my life better than it is now." 

I'm not looking for someone perfect. Just someone who is willing to make the relationship/marriage work, responsible and reliable but also have a sense of humour because life ain't easy all the time, we need to be able to laugh through the bad times.

To me, marriage is like a ship where the husband is the captain and wife is the co-captain, team player with their own role. 

Captain has got to be able to stay and steer the ship even when the sea is raging, supported by the co. Not someone who jumps the ship at the slightest sight of storm. At times when the captain is weak or needed support, the co-captain comes in. 

That's why you also need a strong co-captain. If both jump ship, that's when the ship sinks.

Cik Panda tanya NOk X balik.

"Nok, ko cepatlah buat anak."

"habis tu mak nak pinjam p*** siapa nak buat anak? Tapi kan mak takut dengan p*** la. EEEeeee takutlah! Ye la, walaupun mak ni keluar dari p*** jugak, tapi kalau kahwin pastu jumpa p*** still takut jugak. Ehh budak perempuan yang mak minat tu kan dah tunang la nok."

"Tu la. Dia tunggu ko lama sangat. taste pulak dengan pompuan kan. Tadi kata takut p***.  Kalau ko kahwin nanti reti ke? Tau ke apa nak buat?"

"Ehh reti la nok!"

"Jangan call aku tengah malam tanya macam mana sudahhh."

"CHOIII!!!!"

Ntah reti ke idoookkkkk.

Comments

Others Also Read This!

Strawberry Park Resort Cameron Highlands - Secluded Sanctuary For Introverts

 Strawberry Park Resort Cameron Highlands - Introvert's Perfect Sanctuary Picture credit: https://strawberryparkresorts.com/ I'm always on the hunt for an introvert's getaway. As you can probably tell, I love misty mountain retreats. The tranquility, cool crisp air, breathtaking view, the seclusion are just 😍 perfect for introverting. I chanced upon Strawberry Park Resort while staying at SunLight Suite during my last trip to Cameron Highlands.  I was admiring the night view from Sunlight Suite's compound when I saw a well-lit area on the adjacent hill and remembered thinking to myself "Hmm, that looks like an expensive place....but I gotta check it out!" As it turns out, it wasn't that expensive considering the comfort, the facilities, and the invigorating environment.  Hotel Booking I booked through Agoda for a 3-day 2 nights stay, without breakfast for RM720+. Before my trip, I emailed the resort for booking confirmation, coz you know how sometimes A...

Adventure Time In Taman Negara Pahang - Day 1

Adventure Time In Taman Negara Pahang Image credit: Mutiara Taman Negara My last memorable trip was that rejuvenating retreat in Cameron Highlands . So, I vowed to make 2023 as memorable as possible, and visit new places as much as money and time would allow. This Taman Negara trip marks my first trip for 2023 and I would highly recommend all nature lovers to visit.  Absolutely memorable! It only took less than a month to gather 6 adventure kakis, plan, and book the trip.  Easy peasy lemon squeezy.  Accommodations in Taman Negara Pahang There are a lot of places you can stay in Kuala Tahan .  We booked Mutiara Taman Negara for convenience and resort vibe which I'm a sucker for. I just have this crazy attraction for a wooden chalet in a jungle. Anyway, Mutiara Taman Negara is the only resort that is located within Taman Negara, overlooking Sg. Tembeling.  They offered several attractive packages that include accommodations, meals, and activities. We booked ...

Porn Puaka Di Gym

Tajuk mengundang kontroversi Sis ni bukan apa rajin pergi gym, selain nak bersenam, iols juga suka mencuci mata. Bukan setakat mencuci mata dengan jantan helok (I'm still hoping sebab gym iols pegi tu SENDUU), sis juga suka melihat gegadis yang fefeeling gedik dengan bermacam fesyen di gym tu. Biasanya gegadis newbie ni macam cendawan. Muncul sekejap di kala azam baru masih utuh yakni di awal tahun atau selepas perayaan di mana memasing nak kurus.  Tunggulah 2 bulan kemudian langsung tak nampak batang hidung ataupun buttcheeks. Eh? Sebenarnya salah satu benda Cik Panda nak cerita pasal butt cheeks. Butt cheeks are absolutely NO NO except at the pool or beach when you are in your swimsuit.  Cik Panda tak jealous la uols sebab Cik Panda tak hingin pun nak ada bontot yang jelly welly tu. ZAssssss So hari tu ada sorang minah ni baru 1st time iols nampak kat gym, tengah workout dengan bopren dia la gitu. Pakai sports bra je dengan really short shorts yang menampakkan ...

Apakah Itu Visceral Fat?

Apakah Itu Visceral Fat? Not all fats are created equal katanya. Mari kita kenali dengan lebih lanjut jenis-jenis fat/ lemak yang terdapat dalam badan kita dan apa signifikan simpanan lemak-lemak tersebut.  Terdapat 2 simpanan lemak dalam badan kita iaitu: 1. Subcutaneous fat (SF) - Lemak yang disimpan dibawah kulit i.e lengan, paha, perut. Lemak ini boleh dicubit, dipicit, bersifat sedikit jeli-jeli dan lembik. - Lazimnya, perempuan mempunyai peratusan SF yang lebih tinggi 2. Visceral fat (VF) - Viscera = organ so VF adalah  lemak yang menyelaputi, mengelilingi organ badan kita - Sekitar abdomen. - tidak dapat dicubit atau dipicit, terasa keras kerana terletak dibelakang lapisan otot abdomen.  Apa kepentingan VF ni dan apa kesannya terhadap kesihatan kita? Sedikit VF adalah penting untuk jadi ' cushion ' organ-organ penting seperti jantung, limpa atau hati. Tetapi bila terlalu banyak, ianya boleh membahayakan kesihatan.  Bahaya macam mana? VF ini diangga...

10 Best Staycation Places In Malaysia For Nature-Loving Introverts

10 Best Staycation Places In Malaysia For Nature-Loving Introverts  Image: Unsplash/Keenan Barber For an introvert, vacations can sometimes be overwhelming and unpleasant .  Sensory overstimulation can quickly deplete their energy and turns what's supposed to be a rejuvenating getaway into a nightmare. Read: 4 Tactics For Making Travel Less Overwhelming For Introverts I've had my fair share of "nightmarish-energy-draining" vacations and I can honestly tell you, it's no fun. I came back tired, cranky, and definitely need a post-vacation vacation to recharge 😛 How to avoid "introverts-nightmare-vacation"? 3 words. Planning, planning, and planning. From types of places to stay (definitely big no no to hostels/shared dorms), things to do (clubbing every night? NO THANKS), even people to go on trips with. Read:  15 Travel Tips Every Introvert Needs To Know Generally speaking, introverts love to be in nature .  If you consider yourself a nature-loving introve...