Skip to main content

Amboi Kemain Kau Makcik

This is how she almost look like

Cuti hujung minggu yang panjang hari tu, CPPS attend satu health talk yang dianjurkan oleh sebuah rangkaian farmasi yang agak besar.


CPPS sampai agak awal dan sementara menunggu talk tu bermula, iols duduklah dalam dewan tu sambil baca buku.

Memang menjadi kebiasaan kemana-mana sahaja iols pergi, iols akan bawak buku yang sedang iols baca ketika itu. 

I am in the process of reading Jodi Picoult "House Rule". Very interesting book about a teenager with Asperger's Syndrome. 

Dalam membaca tu, sempat la iols meninjau keadaan dalam dewan masa tu.

OMG. 80% yang datang adalah pakcik makcik yang berusia 60 tahun ke atas.

But then, which young people would want to spend 2 hours of their Saturday afternoon attending health talks right?

EXCEPT lifeless thirsty for knowledge people like me. KAH!!

Lama jugak la iols membaca sambil tunggu acara dimulakan.

Masa tengah membaca tu, iols perasan lah ada seorang makcik dalam lingkungan usia 60an ni menjinjit 3 goodie bags. 

Biasanya kalau event-event, sorang dapat satu je la kan. Ntah macam mana dia dapat 3.

Dalam goodie bag tu pulak ada beberapa sample produk.

Makcik tu datang kemudian duduk depan iols. Iols buat tak nampak dan tak buat eye contact.

Selepas seketika, tiba-tiba "tereye-contact" pulak dan dia mulalah menegur CPPS.

"You came alone?"

"Yeah." 

"How you come? You drive?"

"Yes I drove"

Nampak tak sebenarnya iols malas nak bersosial atau bercakap dengan sesiapa

"Later can I follow you and you drop me off somewhere?"

Ahhh sudahhh.

"Err.. but I need to be somewhere else after this." Which is true lah. I need to be in OUG.

"You can just drop me at any bus stop along Federal Highway."

"Ohh okay then" 

My number one weakness --> I'm too nice. What's soooo difficult about saying NO.

Tapi kesian pulak kan makcik ni. Takpela memang iols lalu Federal Highway pun.

Iols pun tanya lah macam mana dia datang td

"Ohh I find my way la." 

Ehh kau. Itu pun nak berahsia. cakap lah naik bus ke LRT ke jalan kaki ke kan. 

Lepas tu makcik tu mula bukak cerita dia pernah kerja dengan American research company for how many years la, then IMR for how many years la as research assistant. 

BLA. BLA. BLA

Ahh sudah. Malas aku nak layan.

Lepas habis talk tu ada sesi Q&A. Iols stay okay for 15 minutes of the Q&A session.

Dalam masa tu ada beberapa orang yang dah keluar.

Iols pun bercadang nak keluar awal sikit sebab malas nak berebut-rebut keluar ramai-ramai, lepas tu nanti beratur nak bayar parking bagai. 

So iols cakap la kat makcik tadi tu yang iols nak keluar dah. Makcik tu macam serba salah pulak nak keluar

" You want to leave now? It's not rude to leave now?"

"Yes. I'm in a rush and I need to leave now. There are also others who have left. If you worry about being rude, then I leave the hall first then you leave later but I wait for you outside.."

Dia macam berbelah bagi samada nak stay atau ikut iols.

"You sure?? It's not rude ah to just go out?"

"I'm in a rush. If you want to stay longer for the Q&A, you might want to find someone else to drop you"

"But I don't know anyone else... Wait-wait, I want to hear this Q&A "

AMBOIIIIII KEMAINNNN KAUUUU

Tadi so out of the blue dia MINTAK iols hantar dia tak fikir pulak rude ke tak. Ni kita dah dengan baik hatinya nak anta, dia demand kita tunggu dia pulak.

EHhhh tak kuasa.

Iols keluar dewan dan tunggu dia sekejap kat luar. in case la dia keluar kan. 

Setelah beberapa minit dia tak keluar. Maka iols pun blah macam tu saja.

Eyyy come on lah. Kita kalau mintak tolong orang, then kita kenalah ikut dia. Bukannya kita pulak yang demand lebih-lebih.

Eyyyy geram pulak kita kan. 


Comments

Others Also Read This!

Strawberry Park Resort Cameron Highlands - Secluded Sanctuary For Introverts

 Strawberry Park Resort Cameron Highlands - Introvert's Perfect Sanctuary Picture credit: https://strawberryparkresorts.com/ I'm always on the hunt for an introvert's getaway. As you can probably tell, I love misty mountain retreats. The tranquility, cool crisp air, breathtaking view, the seclusion are just 😍 perfect for introverting. I chanced upon Strawberry Park Resort while staying at SunLight Suite during my last trip to Cameron Highlands.  I was admiring the night view from Sunlight Suite's compound when I saw a well-lit area on the adjacent hill and remembered thinking to myself "Hmm, that looks like an expensive place....but I gotta check it out!" As it turns out, it wasn't that expensive considering the comfort, the facilities, and the invigorating environment.  Hotel Booking I booked through Agoda for a 3-day 2 nights stay, without breakfast for RM720+. Before my trip, I emailed the resort for booking confirmation, coz you know how sometimes A...

Porn Puaka Di Gym

Tajuk mengundang kontroversi Sis ni bukan apa rajin pergi gym, selain nak bersenam, iols juga suka mencuci mata. Bukan setakat mencuci mata dengan jantan helok (I'm still hoping sebab gym iols pegi tu SENDUU), sis juga suka melihat gegadis yang fefeeling gedik dengan bermacam fesyen di gym tu. Biasanya gegadis newbie ni macam cendawan. Muncul sekejap di kala azam baru masih utuh yakni di awal tahun atau selepas perayaan di mana memasing nak kurus.  Tunggulah 2 bulan kemudian langsung tak nampak batang hidung ataupun buttcheeks. Eh? Sebenarnya salah satu benda Cik Panda nak cerita pasal butt cheeks. Butt cheeks are absolutely NO NO except at the pool or beach when you are in your swimsuit.  Cik Panda tak jealous la uols sebab Cik Panda tak hingin pun nak ada bontot yang jelly welly tu. ZAssssss So hari tu ada sorang minah ni baru 1st time iols nampak kat gym, tengah workout dengan bopren dia la gitu. Pakai sports bra je dengan really short shorts yang menampakkan ...

Pulau Perhentian Yang Cantik Sampai Speechless - Travelogue Day 1

Pulau Perhentian Yang Cantik Sampai Speechless - Travelogue Day 1 Beautiful! Pulau Perhentian adalah antara destinasi dalam wish list Cik Panda. Dari dulu lagi teringin nak menjejakkan kaki di salah sebuah pulau yang cantik di Malaysia. Plan punya plan, rezeki iols tahun ni bercuti ke Pulau Perhentian. Ye la uols, selama ni iols makan ikan salmon. Tahun ni kita makan ikan kembong ye. Siap cicah air asam lagi. Dari Kuala Lumpur Ke Pulau Perhentian Okay macam mana nak ke Pulau Perhentian yang terletak nunnnn jauh di Terengganu tu? 1. Melalui Udara Kalau rasa nak cepat dan jimat tenaga, uols boleh naik flight ke Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra , Kota Bahru KELANTAN ye.  Iols ulang KELANTAN sebabnya jeti nak ke pulau tu terletak di Besut yang lebih hampir dengan Kota Bahru. Lepas landing tu uols bolehlah ambik teksi ke Jeti Kuala Besut . 2. Melalui Jalan Darat Weols yang 10 orang ni sangat gigih so weols drive 3 bijik kereta, Ferrari, Ferrara dan sudah tentunya kereta...

How To Eat Healthy With Just 1 Simple Method

How To Eat Healthy With Just 1 Simple Method New year resolution: To eat healthier and lose weight. Sounds familiar? But admittedly, there's just too much nutrition information out there. It's overwhelming and you don't know where to start. What if I tell you there is 1 easy way to eat healthily and eventually help you to shed some weight? Even if I get to eat rice you asked? Yes! All you have to do is practice " The Plate Method " I'm sold. Where Do I Start? Step 1: Get a standard size plate, ideally about 25cm. Step 2: Draw an imaginary line, divide your plate into a half and 2 quarters Step 3: Fill half of the plate with fruits & veggies, one quarter with protein (chicken, eggs, meat, fish, tofu), and one quarter with carbs (rice, noodle, pasta, bread) More Ideas How Your Healthy Plate Should Look Like Source: Facebook Source: Facebook Source: Facebook Source: Facebook Complete your meal with a glass of plain water or a zero-calorie beverage.  This meth...

10 Best Staycation Places In Malaysia For Nature-Loving Introverts

10 Best Staycation Places In Malaysia For Nature-Loving Introverts  Image: Unsplash/Keenan Barber For an introvert, vacations can sometimes be overwhelming and unpleasant .  Sensory overstimulation can quickly deplete their energy and turns what's supposed to be a rejuvenating getaway into a nightmare. Read: 4 Tactics For Making Travel Less Overwhelming For Introverts I've had my fair share of "nightmarish-energy-draining" vacations and I can honestly tell you, it's no fun. I came back tired, cranky, and definitely need a post-vacation vacation to recharge 😛 How to avoid "introverts-nightmare-vacation"? 3 words. Planning, planning, and planning. From types of places to stay (definitely big no no to hostels/shared dorms), things to do (clubbing every night? NO THANKS), even people to go on trips with. Read:  15 Travel Tips Every Introvert Needs To Know Generally speaking, introverts love to be in nature .  If you consider yourself a nature-loving introve...