Skip to main content

Rempuan Siher Ngerepak Poret Lok

Rempuan Siher Ngerepak Poret Lok

Sebelum bermula, CPPS ingin meminta maap kepada pembaca gojes CPPS yang kurang memahami bahasa Sarawak kerana post ini 100% dalam Bahasa Melayu Sarawak. 

Sekali sekala ba deng. Dapat juak kitak orang belajar klaka bahasa sawak oh. hihi.

Kamek yakin kebanyakkan kita ada social media macam facebook, twitter nak. Dari sia macam-macam olah orang dapat kita tangga. Molah gelik hati, sakit hati..macam-macam ada. 

Bak kata kawan kamek En. Juroi (bukan nama sebenar),

"Sebelum bukak FB tok nak, kita mesti dah mandik,berak,maca newspaper, minum kopi lok sak tenang jiwa. Sebab nak, stress juak maca post biak-biak mintak puji, emo dlm FB tok."

Sikda hal la mun kita nak makey social media tok pake information etc tapi dari apa kamek dapat rumuskan, social media tok jadi tempat kebanyakkan orang ngeshow, mintak perhatian. 

Ngeshow camne ya? 

haaa...ngeshow la. 

Post2 gambar hadiah gerek/laki/bini berik kakya padah "Tq hubby for this gift" maka tinggal serumah, padah jak la in person ohh..

Mintak perhatian camne ya? 

haaa part tok kamek paling suka mok ngerepak. 

Bukak FB, gambar nya, good morning post gambar nya, good night post gambar nya. Mok madah artis fofular dlm FB, sekda juak orang like/komen gambarnya tek. 

Oh tedaaaahhh.

Post gambar dikmpun molah pose paling kiut/kachak alu tag urang rami-rami kakya ngkah caption "gemoknya /hodohnya saya..." 

Apa motip camya? 

mesti la mok orang komen padah "Eh sekda la, kacak ba kitak. kamek tok baru jaik"

"Sis tak pernah tak cantek". 

Alu berbunga ati kawan tek.
Camya la nya tek.
Aduh belum gik rempuan siher ngerepak pasal Instagram tek. Ya lagik la molah muntah ijo.

Ada tek biak sekolah, bukan kamek jaik tapi nang mukanya bertekang, madah diriknya model, post gambarnya posing macam zaman mak kita bujang dolok marek eh. 

Yaaahh. Sikpat kamek nak madah gik.

Ada tek aduh rasa kacak, mala ngeshow diriknya make baju nunjuk cleavage, nunjuk cameltoe, nunjuk burit, nunjuk spare tyre berlipat. Pegi nya eksesais selfie di gym, make bulu mata pelsu.

Kau Hadoooo?

Nak pelik, beribu followernya, beribu likes nya tapi komen-komen orang digambar ya tek, YARAABBIII. Jaharu sekali komen. 

Ompuan ya tek sik gelik ka komen-komen macam ya?

Kitak orang rempuan gelik sik mun laki kita sik kenal komen "I wish I could grab that ass?"

Kamek sik mok koh. Mahwa hamek

Ada tek mala nongek nunjuk buritnya kacak tek #squat #workout, mala selfie depan cermin gym tapi sik pernah nunjuk video ka gambar camne nya workout tek. Maka nya berjalan atas treadmill jak tek. 

Ada juak pakar motivasi dalam Instagram ya mun kitak orang sik cayak.

Biasa sidak post gambar selfie tek, yer lalu sempat diselitkan dengan kata-kata motivasi. Lalu kitak orang berterimak kasih tek sebab dah diberik motivasi untuk meneruskan hidup yang penoh pancaroba tok.


Iboh kecam rempuan siher, kamek madah nak bena. Tapi mun sapa makan cabik, nya terasa. 

Ooooppssss.

Comments

Post a Comment

Others Also Read This!

Strawberry Park Resort Cameron Highlands - Secluded Sanctuary For Introverts

 Strawberry Park Resort Cameron Highlands - Introvert's Perfect Sanctuary Picture credit: https://strawberryparkresorts.com/ I'm always on the hunt for an introvert's getaway. As you can probably tell, I love misty mountain retreats. The tranquility, cool crisp air, breathtaking view, the seclusion are just 😍 perfect for introverting. I chanced upon Strawberry Park Resort while staying at SunLight Suite during my last trip to Cameron Highlands.  I was admiring the night view from Sunlight Suite's compound when I saw a well-lit area on the adjacent hill and remembered thinking to myself "Hmm, that looks like an expensive place....but I gotta check it out!" As it turns out, it wasn't that expensive considering the comfort, the facilities, and the invigorating environment.  Hotel Booking I booked through Agoda for a 3-day 2 nights stay, without breakfast for RM720+. Before my trip, I emailed the resort for booking confirmation, coz you know how sometimes A...

Adventure Time In Taman Negara Pahang - Day 1

Adventure Time In Taman Negara Pahang Image credit: Mutiara Taman Negara My last memorable trip was that rejuvenating retreat in Cameron Highlands . So, I vowed to make 2023 as memorable as possible, and visit new places as much as money and time would allow. This Taman Negara trip marks my first trip for 2023 and I would highly recommend all nature lovers to visit.  Absolutely memorable! It only took less than a month to gather 6 adventure kakis, plan, and book the trip.  Easy peasy lemon squeezy.  Accommodations in Taman Negara Pahang There are a lot of places you can stay in Kuala Tahan .  We booked Mutiara Taman Negara for convenience and resort vibe which I'm a sucker for. I just have this crazy attraction for a wooden chalet in a jungle. Anyway, Mutiara Taman Negara is the only resort that is located within Taman Negara, overlooking Sg. Tembeling.  They offered several attractive packages that include accommodations, meals, and activities. We booked ...

Porn Puaka Di Gym

Tajuk mengundang kontroversi Sis ni bukan apa rajin pergi gym, selain nak bersenam, iols juga suka mencuci mata. Bukan setakat mencuci mata dengan jantan helok (I'm still hoping sebab gym iols pegi tu SENDUU), sis juga suka melihat gegadis yang fefeeling gedik dengan bermacam fesyen di gym tu. Biasanya gegadis newbie ni macam cendawan. Muncul sekejap di kala azam baru masih utuh yakni di awal tahun atau selepas perayaan di mana memasing nak kurus.  Tunggulah 2 bulan kemudian langsung tak nampak batang hidung ataupun buttcheeks. Eh? Sebenarnya salah satu benda Cik Panda nak cerita pasal butt cheeks. Butt cheeks are absolutely NO NO except at the pool or beach when you are in your swimsuit.  Cik Panda tak jealous la uols sebab Cik Panda tak hingin pun nak ada bontot yang jelly welly tu. ZAssssss So hari tu ada sorang minah ni baru 1st time iols nampak kat gym, tengah workout dengan bopren dia la gitu. Pakai sports bra je dengan really short shorts yang menampakkan ...

Apakah Itu Visceral Fat?

Apakah Itu Visceral Fat? Not all fats are created equal katanya. Mari kita kenali dengan lebih lanjut jenis-jenis fat/ lemak yang terdapat dalam badan kita dan apa signifikan simpanan lemak-lemak tersebut.  Terdapat 2 simpanan lemak dalam badan kita iaitu: 1. Subcutaneous fat (SF) - Lemak yang disimpan dibawah kulit i.e lengan, paha, perut. Lemak ini boleh dicubit, dipicit, bersifat sedikit jeli-jeli dan lembik. - Lazimnya, perempuan mempunyai peratusan SF yang lebih tinggi 2. Visceral fat (VF) - Viscera = organ so VF adalah  lemak yang menyelaputi, mengelilingi organ badan kita - Sekitar abdomen. - tidak dapat dicubit atau dipicit, terasa keras kerana terletak dibelakang lapisan otot abdomen.  Apa kepentingan VF ni dan apa kesannya terhadap kesihatan kita? Sedikit VF adalah penting untuk jadi ' cushion ' organ-organ penting seperti jantung, limpa atau hati. Tetapi bila terlalu banyak, ianya boleh membahayakan kesihatan.  Bahaya macam mana? VF ini diangga...

10 Best Staycation Places In Malaysia For Nature-Loving Introverts

10 Best Staycation Places In Malaysia For Nature-Loving Introverts  Image: Unsplash/Keenan Barber For an introvert, vacations can sometimes be overwhelming and unpleasant .  Sensory overstimulation can quickly deplete their energy and turns what's supposed to be a rejuvenating getaway into a nightmare. Read: 4 Tactics For Making Travel Less Overwhelming For Introverts I've had my fair share of "nightmarish-energy-draining" vacations and I can honestly tell you, it's no fun. I came back tired, cranky, and definitely need a post-vacation vacation to recharge 😛 How to avoid "introverts-nightmare-vacation"? 3 words. Planning, planning, and planning. From types of places to stay (definitely big no no to hostels/shared dorms), things to do (clubbing every night? NO THANKS), even people to go on trips with. Read:  15 Travel Tips Every Introvert Needs To Know Generally speaking, introverts love to be in nature .  If you consider yourself a nature-loving introve...