Skip to main content

Jom Manjakan Diri!

Gituuhh sangat tajuk. So the promote and marketing punya ayat.

Tapi iols promote ikhlas dari hati kerana iols berpuas hati dan barang baik harus dikongsi.

Iols ni dulu-dulu mana reti manjakan diri dengan berspa, bermanicure-pedicure, berfacial, buat treatment rambut semua nih.

Tu yang sendu dan kurang laku tu.

Masa tu iols fikir itu semua tak penting. Kononn. Padahal iols belum mampu nak berfefeeling manjakan diri. 

So 2 tahun lepas barulah iols starts berkecimpung dalam bidang penjagaan dan pemanjaan diri. Itu pun Cik Pah dan Cik Meow yang pengaruh iols.

Kemain diorang nih.

Pilihan weols adalah Herbaline di Lot 10. Disebabkan Lot 10 jauhhhhhh sangat, untuk facial seterusnya iols switched branch to Herbaline Philea The Mines Resort and I've NEVER look back since then.

I LOVE THIS PLACE!

Herbaline terletak di lobi hotel Philea Mines Beach Resort yang menggunakan konsep "beach in the city". Bila melangkahkan kaki ke dalam lobi hotel, terasa diri sedang berasa di resort tepi laut dengan deco ala-ala resort, woody, spacious, clean and minimal with lots of plants.

Terasa aman. Ni baru melangkah masuk lobi ni, belum lagi masuk Herbaline dan dibelai manja.

Herbaline deco dia pun ala-ala Bali/Resort dengan perabot kayu diiringi nature music bunyi-bunyi burung gitu.

Herbaline pakej dia affordable. Per facial (kalau uols tak tambah treatment etc) dalam RM100-RM160. Skincare dia pun iols suka. Natural based menggunakan Nanotechnology (perghhh ayat) and it's gentle on the skin. My favourite would be the ampoule for sensitive skin and their whitening mask.

Over time, I've seen my skin improved.

Dulu tepi dahi iols ada banyak skintags. Masa tu iols ingat tak boleh buang skintags ni. Terimalah kenyataan muka iols berbintik-bintik hitam. Tapi rupa-rupanya boleh buang! So sekarang kulit iols bebas skin tags
skin tags 
Typically, your facial session will last about 2 hours where you will start with sea salt foot bath, facial threading followed by your facial which also include hand, shoulder and back massage.
Threading area with bamboo blinds overlooking lush greenery

Love the deco of the foot bath area
Paradise!

Lepas facial, you will get a complimentary lemongrass tea yang sedap and fish spa. 

Of course la nanti diorang akan upsale and promote macam-macam. Pandai-pandai uols la nak tolak kan tapi bagi iols kalau ada bajet lebih tak salah untuk try treatment or product Herbaline ni sebab memang bagus. 

Nak cantik kena keluar modal katanyaaaa.

If you are looking for a place to pamper yourself or simply to unwind, or something special to do for your loved ones, I highly recommend Herbaline at Philea Mines Beach Resort.

Comments

Others Also Read This!

Strawberry Park Resort Cameron Highlands - Secluded Sanctuary For Introverts

 Strawberry Park Resort Cameron Highlands - Introvert's Perfect Sanctuary Picture credit: https://strawberryparkresorts.com/ I'm always on the hunt for an introvert's getaway. As you can probably tell, I love misty mountain retreats. The tranquility, cool crisp air, breathtaking view, the seclusion are just 😍 perfect for introverting. I chanced upon Strawberry Park Resort while staying at SunLight Suite during my last trip to Cameron Highlands.  I was admiring the night view from Sunlight Suite's compound when I saw a well-lit area on the adjacent hill and remembered thinking to myself "Hmm, that looks like an expensive place....but I gotta check it out!" As it turns out, it wasn't that expensive considering the comfort, the facilities, and the invigorating environment.  Hotel Booking I booked through Agoda for a 3-day 2 nights stay, without breakfast for RM720+. Before my trip, I emailed the resort for booking confirmation, coz you know how sometimes A...

Porn Puaka Di Gym

Tajuk mengundang kontroversi Sis ni bukan apa rajin pergi gym, selain nak bersenam, iols juga suka mencuci mata. Bukan setakat mencuci mata dengan jantan helok (I'm still hoping sebab gym iols pegi tu SENDUU), sis juga suka melihat gegadis yang fefeeling gedik dengan bermacam fesyen di gym tu. Biasanya gegadis newbie ni macam cendawan. Muncul sekejap di kala azam baru masih utuh yakni di awal tahun atau selepas perayaan di mana memasing nak kurus.  Tunggulah 2 bulan kemudian langsung tak nampak batang hidung ataupun buttcheeks. Eh? Sebenarnya salah satu benda Cik Panda nak cerita pasal butt cheeks. Butt cheeks are absolutely NO NO except at the pool or beach when you are in your swimsuit.  Cik Panda tak jealous la uols sebab Cik Panda tak hingin pun nak ada bontot yang jelly welly tu. ZAssssss So hari tu ada sorang minah ni baru 1st time iols nampak kat gym, tengah workout dengan bopren dia la gitu. Pakai sports bra je dengan really short shorts yang menampakkan ...

Adventure Time In Taman Negara Pahang - Day 1

Adventure Time In Taman Negara Pahang Image credit: Mutiara Taman Negara My last memorable trip was that rejuvenating retreat in Cameron Highlands . So, I vowed to make 2023 as memorable as possible, and visit new places as much as money and time would allow. This Taman Negara trip marks my first trip for 2023 and I would highly recommend all nature lovers to visit.  Absolutely memorable! It only took less than a month to gather 6 adventure kakis, plan, and book the trip.  Easy peasy lemon squeezy.  Accommodations in Taman Negara Pahang There are a lot of places you can stay in Kuala Tahan .  We booked Mutiara Taman Negara for convenience and resort vibe which I'm a sucker for. I just have this crazy attraction for a wooden chalet in a jungle. Anyway, Mutiara Taman Negara is the only resort that is located within Taman Negara, overlooking Sg. Tembeling.  They offered several attractive packages that include accommodations, meals, and activities. We booked ...

Apakah Itu Visceral Fat?

Apakah Itu Visceral Fat? Not all fats are created equal katanya. Mari kita kenali dengan lebih lanjut jenis-jenis fat/ lemak yang terdapat dalam badan kita dan apa signifikan simpanan lemak-lemak tersebut.  Terdapat 2 simpanan lemak dalam badan kita iaitu: 1. Subcutaneous fat (SF) - Lemak yang disimpan dibawah kulit i.e lengan, paha, perut. Lemak ini boleh dicubit, dipicit, bersifat sedikit jeli-jeli dan lembik. - Lazimnya, perempuan mempunyai peratusan SF yang lebih tinggi 2. Visceral fat (VF) - Viscera = organ so VF adalah  lemak yang menyelaputi, mengelilingi organ badan kita - Sekitar abdomen. - tidak dapat dicubit atau dipicit, terasa keras kerana terletak dibelakang lapisan otot abdomen.  Apa kepentingan VF ni dan apa kesannya terhadap kesihatan kita? Sedikit VF adalah penting untuk jadi ' cushion ' organ-organ penting seperti jantung, limpa atau hati. Tetapi bila terlalu banyak, ianya boleh membahayakan kesihatan.  Bahaya macam mana? VF ini diangga...

10 Best Staycation Places In Malaysia For Nature-Loving Introverts

10 Best Staycation Places In Malaysia For Nature-Loving Introverts  Image: Unsplash/Keenan Barber For an introvert, vacations can sometimes be overwhelming and unpleasant .  Sensory overstimulation can quickly deplete their energy and turns what's supposed to be a rejuvenating getaway into a nightmare. Read: 4 Tactics For Making Travel Less Overwhelming For Introverts I've had my fair share of "nightmarish-energy-draining" vacations and I can honestly tell you, it's no fun. I came back tired, cranky, and definitely need a post-vacation vacation to recharge 😛 How to avoid "introverts-nightmare-vacation"? 3 words. Planning, planning, and planning. From types of places to stay (definitely big no no to hostels/shared dorms), things to do (clubbing every night? NO THANKS), even people to go on trips with. Read:  15 Travel Tips Every Introvert Needs To Know Generally speaking, introverts love to be in nature .  If you consider yourself a nature-loving introve...