Skip to main content

Puaka Dalam Lift

Di suatu petang masa balik kerja, CPPS tengah tunggu lift di kompleks kediaman bernama xxx (bukan nama sebenar) iols tu lah kan. 

Selain CPPS, ada sepasang suami isteri ni mungkin berusia dalam 30an pun sedang menunggu lift bersama CPPS. Mereka ini, CPPS gelarkan Putera dan Puteri Katak la ye.

Kenapa Putera Puteri Katak?

Sebab they alls berdua pakai spek tebal gilos, mata dia dah serupa katak dah terjojol gitu kan. Mehek-mehek, ceridak begitu rupa mereka. 

Dari parking sampailah ke lift, mata diorang melekat kat skrin handphone je. 

Bila lift sampai, putera dan puteri katak ni pun bergegaslah masuk ke dalam lift yang hampir penuh tu. Biasalahkan, time balik kerja ni peak hour sikit. Lift sentiasa penuh.

Lift weols ni, bila kita dah touch access card, pintu dia akan tertutup dengan cepat. So menjadi kebiasaan dan common courtesy penduduk disini untuk tahan pintu apabila ada lagi orang yang nak masuk lift. 

Sebaik sahaja si putera katak ni touch access card, tekan floor dia, mata dia terus sambung tengok skrin phone. Iols yang membuntuti kat belakang diorang KENA KEPIT LIFT TAU TAK!?!?!

ARGHHHHHHHHHHH!! Puaka betul! *#*%!!!!!

Iols jeling dia tapi pointless pun sebab diorang dua buat bodoh dan mata tak lekang dari tengok phone. Nak je carut masa tu

"Hoii. Muka buruk takpe jangan perangai buruk. Kalau dua-dua pun buruk, baik kau jadi penyapu" tapi ye lah, carut dalam hati je lah.

Sokay. uols tunggu, I berdendam dengan they alls tau!

Kemudian ada satu hari tu, masa kat parking lagi I dah ternampak diorang baru sampai. Apa lagi, iols bergegas ke kawasan lift sebab tak nak terserempak dengan they alls.

Aduiii lambat plak lift ni sampai. Sampai je lift, laju je iols masuk lift dan cepat-cepat tekan floor iols. Bwahahahah biar padan muka diorang kena tunggu lama.

Tapi..tapi apakan daya, walaupun terkedek-kedek pun diorang sempat sampai sebelum pintu lift tutup.

And because I'm a genuinely nice person, i hold the door for them. Si puteri katak muttered "thanks", barely audible under her breath, while putera katak never take his eyes off his phone.

Kau tunggu. Kau tunggu hari CPPS balas dendam. Hantu puaka betul.

Comments

Others Also Read This!

Strawberry Park Resort Cameron Highlands - Secluded Sanctuary For Introverts

 Strawberry Park Resort Cameron Highlands - Introvert's Perfect Sanctuary Picture credit: https://strawberryparkresorts.com/ I'm always on the hunt for an introvert's getaway. As you can probably tell, I love misty mountain retreats. The tranquility, cool crisp air, breathtaking view, the seclusion are just 😍 perfect for introverting. I chanced upon Strawberry Park Resort while staying at SunLight Suite during my last trip to Cameron Highlands.  I was admiring the night view from Sunlight Suite's compound when I saw a well-lit area on the adjacent hill and remembered thinking to myself "Hmm, that looks like an expensive place....but I gotta check it out!" As it turns out, it wasn't that expensive considering the comfort, the facilities, and the invigorating environment.  Hotel Booking I booked through Agoda for a 3-day 2 nights stay, without breakfast for RM720+. Before my trip, I emailed the resort for booking confirmation, coz you know how sometimes A...

Porn Puaka Di Gym

Tajuk mengundang kontroversi Sis ni bukan apa rajin pergi gym, selain nak bersenam, iols juga suka mencuci mata. Bukan setakat mencuci mata dengan jantan helok (I'm still hoping sebab gym iols pegi tu SENDUU), sis juga suka melihat gegadis yang fefeeling gedik dengan bermacam fesyen di gym tu. Biasanya gegadis newbie ni macam cendawan. Muncul sekejap di kala azam baru masih utuh yakni di awal tahun atau selepas perayaan di mana memasing nak kurus.  Tunggulah 2 bulan kemudian langsung tak nampak batang hidung ataupun buttcheeks. Eh? Sebenarnya salah satu benda Cik Panda nak cerita pasal butt cheeks. Butt cheeks are absolutely NO NO except at the pool or beach when you are in your swimsuit.  Cik Panda tak jealous la uols sebab Cik Panda tak hingin pun nak ada bontot yang jelly welly tu. ZAssssss So hari tu ada sorang minah ni baru 1st time iols nampak kat gym, tengah workout dengan bopren dia la gitu. Pakai sports bra je dengan really short shorts yang menampakkan ...

5 Produk Kurus Di Watsons: Jom Kita Review Bahan- Bahan Yang Terkandung Dalam Produk

5 Produk Kurus Di Watsons: Jom Kita Review Bahan- Bahan Yang Terkandung Dalam Produk   Adakah anda antara orang yang pernah beli produk kurus sebab terpengaruh dengan iklan atau testimoni kawan-kawan? Beli tapi kenapa ya tak kurus-kurus?  Okay takpa sis, kita try pulak produk lain. Produk X ni orang cakap bagus, maka korang pun terpengaruh lepas tu beli lepas tu tak nampak result. Frustrating kan? Badan tak kurus pun, yang kurus tu dompet uols je. Produk kurus memang sentiasa laku sepanjang zaman. Kat mana-mana pun ada jual, banyak sangat kat pasaran.  Tapi macam mana kita nak tau yang mana okay, yang mana tak okay dan bazir duit je nak beli? Ha, kenalah jadi pengguna yang bijak sisturs & brother sekalian. Ambik tahu apa bahan-bahan yang terkandung dalm produk tu, fahami macam mana produk ni membantu untuk menurunkan badan.  Baca:  Kenali Bahan Lazim Yang Terkandung Dalam Produk Kurus Atau Fat Burner Barulah kita tidak senang terpengaruh dengan iklan at...

Adventure Time In Taman Negara Pahang - Day 1

Adventure Time In Taman Negara Pahang Image credit: Mutiara Taman Negara My last memorable trip was that rejuvenating retreat in Cameron Highlands . So, I vowed to make 2023 as memorable as possible, and visit new places as much as money and time would allow. This Taman Negara trip marks my first trip for 2023 and I would highly recommend all nature lovers to visit.  Absolutely memorable! It only took less than a month to gather 6 adventure kakis, plan, and book the trip.  Easy peasy lemon squeezy.  Accommodations in Taman Negara Pahang There are a lot of places you can stay in Kuala Tahan .  We booked Mutiara Taman Negara for convenience and resort vibe which I'm a sucker for. I just have this crazy attraction for a wooden chalet in a jungle. Anyway, Mutiara Taman Negara is the only resort that is located within Taman Negara, overlooking Sg. Tembeling.  They offered several attractive packages that include accommodations, meals, and activities. We booked ...

Apakah Itu Visceral Fat?

Apakah Itu Visceral Fat? Not all fats are created equal katanya. Mari kita kenali dengan lebih lanjut jenis-jenis fat/ lemak yang terdapat dalam badan kita dan apa signifikan simpanan lemak-lemak tersebut.  Terdapat 2 simpanan lemak dalam badan kita iaitu: 1. Subcutaneous fat (SF) - Lemak yang disimpan dibawah kulit i.e lengan, paha, perut. Lemak ini boleh dicubit, dipicit, bersifat sedikit jeli-jeli dan lembik. - Lazimnya, perempuan mempunyai peratusan SF yang lebih tinggi 2. Visceral fat (VF) - Viscera = organ so VF adalah  lemak yang menyelaputi, mengelilingi organ badan kita - Sekitar abdomen. - tidak dapat dicubit atau dipicit, terasa keras kerana terletak dibelakang lapisan otot abdomen.  Apa kepentingan VF ni dan apa kesannya terhadap kesihatan kita? Sedikit VF adalah penting untuk jadi ' cushion ' organ-organ penting seperti jantung, limpa atau hati. Tetapi bila terlalu banyak, ianya boleh membahayakan kesihatan.  Bahaya macam mana? VF ini diangga...