Skip to main content

Makcik Puaka Part 2

Makcik Puaka kembali! If you missed the origin of makcik puaka, click here to read about it.

Kisah makcik puaka seterusnya adalah separa benar dan separa rekaan. Cik Panda amat yakin gegadis dan teruna berumur 25 tahun ke atas yang belum berkahwin selalu berdepan dengan makcik puaka begini. 

Umum tahu yang Cik Panda sudah 2 kali dilangkah bendul, adik beradik iols dah sampai jodoh la kan. 

Nak dijadikan cerita, masa majlis adik Cik Panda baru-baru ni, Cik Panda tengah duduk tersipu-sipu tak berapa nak malu dikalangan makcik, pakcik, sepupu dan sepapat iols la. Makcik puaka pulak membuka mulut dan bertanya

"Hah, engko tu pulak bilanya nak kahwin?"

Cik Panda berpura-pura buat pekak tak dengar soalan

Tak berputus asa lagi rupanya makcik puaka ni. Ditanya nya lagi soalan yang sama. Maka Cik Panda dengan muka manis selamba menjawab

"Kalau tak Jumaat, Sabtu la tapi tahun ntah bila."

"Kurang asam punya budak!" Dia gelak-gelak. Okay. Cik Panda ingat habis disitu cerita ni.

Rupanya makcik puaka ni memang patut menang Determination Award. Determine to annoy me that is.

Ketika majlis berlangsung, makcik puaka ni berborak pulak dengan makcik tak berapa puaka. 

"Eh engko tahun ni 31 tahun kan, sama kan dengan anak si makcik tak berapa puaka ni. Bila lah nak kahwin. Jadi BUJANG TERLAJAK kang. HA. HA. HA"

Cik Panda buat muka bodo, diam je. Padahal dalam hati rasa macam nak karate je makcik nih

Jodoh, ajal maut tu semua ditangan Tuhan. Iols takde pun tanya uols bila nak mati kan. Iols rilek je tak risau apa, yang orang lain dok sibuk-sibuk risau, tanya-tanya bila iols nak kahwin tu kenapa? 

Kalau dah sampai jodoh, dah ada calon tau la Cik Panda nak kahwin kan. 

Dah tu bangga anak masing-masing dah kahwin bagai. Eh ada anugerah ke uols kalau anak uols kahwin awal ke bercucu awal ke?

Duduk diam-diam sudah. Ke uols berbulu mata tengok weols gojes mojes takut weols rampas laki uols ke? Ehhhh tak kuasa la weols. 

Biarlah iols jadi BUJANG TERLAJAK sekalipun, janji iols gojes mojes, ada kerja ada duit sendiri, boleh travel tengok dunia, ngedate kiri kanan tak kacau hidup orang lain pun. Yang orang lain tak senang bontot tengok weols tu dah kenapa?

"Being single used to mean that nobody wanted you. Now it means you're pretty sexy and you're taking your time deciding how you want your life to be and who you want to spend it with."
- Sex and the City

In your face makcik puaka!


Comments

Others Also Read This!

Strawberry Park Resort Cameron Highlands - Secluded Sanctuary For Introverts

 Strawberry Park Resort Cameron Highlands - Introvert's Perfect Sanctuary Picture credit: https://strawberryparkresorts.com/ I'm always on the hunt for an introvert's getaway. As you can probably tell, I love misty mountain retreats. The tranquility, cool crisp air, breathtaking view, the seclusion are just 😍 perfect for introverting. I chanced upon Strawberry Park Resort while staying at SunLight Suite during my last trip to Cameron Highlands.  I was admiring the night view from Sunlight Suite's compound when I saw a well-lit area on the adjacent hill and remembered thinking to myself "Hmm, that looks like an expensive place....but I gotta check it out!" As it turns out, it wasn't that expensive considering the comfort, the facilities, and the invigorating environment.  Hotel Booking I booked through Agoda for a 3-day 2 nights stay, without breakfast for RM720+. Before my trip, I emailed the resort for booking confirmation, coz you know how sometimes A...

Adventure Time In Taman Negara Pahang - Day 1

Adventure Time In Taman Negara Pahang Image credit: Mutiara Taman Negara My last memorable trip was that rejuvenating retreat in Cameron Highlands . So, I vowed to make 2023 as memorable as possible, and visit new places as much as money and time would allow. This Taman Negara trip marks my first trip for 2023 and I would highly recommend all nature lovers to visit.  Absolutely memorable! It only took less than a month to gather 6 adventure kakis, plan, and book the trip.  Easy peasy lemon squeezy.  Accommodations in Taman Negara Pahang There are a lot of places you can stay in Kuala Tahan .  We booked Mutiara Taman Negara for convenience and resort vibe which I'm a sucker for. I just have this crazy attraction for a wooden chalet in a jungle. Anyway, Mutiara Taman Negara is the only resort that is located within Taman Negara, overlooking Sg. Tembeling.  They offered several attractive packages that include accommodations, meals, and activities. We booked ...

Porn Puaka Di Gym

Tajuk mengundang kontroversi Sis ni bukan apa rajin pergi gym, selain nak bersenam, iols juga suka mencuci mata. Bukan setakat mencuci mata dengan jantan helok (I'm still hoping sebab gym iols pegi tu SENDUU), sis juga suka melihat gegadis yang fefeeling gedik dengan bermacam fesyen di gym tu. Biasanya gegadis newbie ni macam cendawan. Muncul sekejap di kala azam baru masih utuh yakni di awal tahun atau selepas perayaan di mana memasing nak kurus.  Tunggulah 2 bulan kemudian langsung tak nampak batang hidung ataupun buttcheeks. Eh? Sebenarnya salah satu benda Cik Panda nak cerita pasal butt cheeks. Butt cheeks are absolutely NO NO except at the pool or beach when you are in your swimsuit.  Cik Panda tak jealous la uols sebab Cik Panda tak hingin pun nak ada bontot yang jelly welly tu. ZAssssss So hari tu ada sorang minah ni baru 1st time iols nampak kat gym, tengah workout dengan bopren dia la gitu. Pakai sports bra je dengan really short shorts yang menampakkan ...

Apakah Itu Visceral Fat?

Apakah Itu Visceral Fat? Not all fats are created equal katanya. Mari kita kenali dengan lebih lanjut jenis-jenis fat/ lemak yang terdapat dalam badan kita dan apa signifikan simpanan lemak-lemak tersebut.  Terdapat 2 simpanan lemak dalam badan kita iaitu: 1. Subcutaneous fat (SF) - Lemak yang disimpan dibawah kulit i.e lengan, paha, perut. Lemak ini boleh dicubit, dipicit, bersifat sedikit jeli-jeli dan lembik. - Lazimnya, perempuan mempunyai peratusan SF yang lebih tinggi 2. Visceral fat (VF) - Viscera = organ so VF adalah  lemak yang menyelaputi, mengelilingi organ badan kita - Sekitar abdomen. - tidak dapat dicubit atau dipicit, terasa keras kerana terletak dibelakang lapisan otot abdomen.  Apa kepentingan VF ni dan apa kesannya terhadap kesihatan kita? Sedikit VF adalah penting untuk jadi ' cushion ' organ-organ penting seperti jantung, limpa atau hati. Tetapi bila terlalu banyak, ianya boleh membahayakan kesihatan.  Bahaya macam mana? VF ini diangga...

10 Best Staycation Places In Malaysia For Nature-Loving Introverts

10 Best Staycation Places In Malaysia For Nature-Loving Introverts  Image: Unsplash/Keenan Barber For an introvert, vacations can sometimes be overwhelming and unpleasant .  Sensory overstimulation can quickly deplete their energy and turns what's supposed to be a rejuvenating getaway into a nightmare. Read: 4 Tactics For Making Travel Less Overwhelming For Introverts I've had my fair share of "nightmarish-energy-draining" vacations and I can honestly tell you, it's no fun. I came back tired, cranky, and definitely need a post-vacation vacation to recharge 😛 How to avoid "introverts-nightmare-vacation"? 3 words. Planning, planning, and planning. From types of places to stay (definitely big no no to hostels/shared dorms), things to do (clubbing every night? NO THANKS), even people to go on trips with. Read:  15 Travel Tips Every Introvert Needs To Know Generally speaking, introverts love to be in nature .  If you consider yourself a nature-loving introve...