Skip to main content

[Insert Title Please]

Excuse me while I clean the spider web on this blog. Bersawang dan berhabuk sis. Lama sangat tak update gitu kan.

Sometimes I wonder if there are people who still read my blog. Lols. Readership has dwindled. Maybe a lot of people does not read blog or switch from FB to other social media.

Maybe I need to think of juicier contents?

So anyway, this is a bla bla post means it's a random musing and takde pengajaran moral pun. Kalau bosan dan takde tujuan hidup silalah baca. Hihi

I don't know if any of you felt what I feel, like life has become one big blur moment of going to work then back to work, repeat until the day you die. I feel like a robot.

Urghhh work. Mid-quarter midlife crisis la kot sis ni. Ataupun sis mengalami burnout?

Mungkin sis perlukan rutin baru? sesuatu kelainan dalam hidup? staycation? vacation?

Tapi yang pasti, sis terasa sangat drained (direct translation: longkang). Macam mana eh nak explain maksud drained ni? Uols paham-paham sendiri la k.

You know sometimes, I hate the advancement of communication & technology. Yes it does make life easier but it has blurred a lot of line. Like the line between work and personal life.

I don't know how our parents do during their time but communication was quite limited back then with no cellphones and laptop. I wonder if their bosses would look for them at 3am for some things related to work.

I don't think so. Life was so much simpler back then.

Zaman sekarang? Sampai ke lubang cacing pun dia cari waima pukul 3 pagi di hari minggu sekalipun. Cuti pun terima message kerja, pun masih fikir pasal kerja, cakap pasal kerja. Seolah-olah hal itu antara hidup dan mati.

Mungkin sebab tu cuti pun tak rasa cuti sebab masih fikir pasal kerja.

I guess this is what drains me the most, when work has seeped into other parts of my life. 

Some people cannot comprehend that others have a life outside of work. Some are mothers, fathers, wife or husband that have a family to take care of and spend time with. Some have hobbies or interest to pursue. 

So when they clock out of work, their time and attention is 100% devoted to things other than work.

I'm sure you heard of stories where employees were fired because they did not reply messages after working hours.

I mean whattt!?!?! 

Yes work is important but it's not the only thing in the world. You work to live not live to work.

Bila kau rebah pengsan terjojol, adakah company yang akan jaga uols, suap makan minum tolong mandikan uols bila sakit? Idok kan. Silap hari bulan, besok dia terus jumpa pengganti uols. Sadis tau.

Think about this, who are you when you take your day job out of the equation?

Comments

Others Also Read This!

Otot Lagi Berat Daripada Lemak?

Otot Lagi Berat Daripada Lemak? Pernah tak korang hadapi situasi macam ni. Bersenam dah all out, membanting tulang dan tenaga di gym. Dalam semangat nak lose weight tu, timbang diri setiap jam, setiap hari! Disebabkan dah berabis workout dan mengamalkan diet rumput rumpai, korang pun expect berat turun kan? Tiba-tiba bila naik atas penimbang tu, berat tak turun pun. Maintain je. Kadang-kadang lagi teruk. BERAT NAIK PULAK!! Bila terjadi perkara macam ni, korang pun berjalan perlahan-lahan ke sudut bilik, dan mengerekot di dalam bilik yang gelap sambil mengenang nasib. Sangat mematahkan semangat, berkecamuk jiwa dan raga. I know. I've been there. CPPS pun pernah mengalami perkara yang sama Workout dah betul, diet pula calorie deficit. You have done everything right but your weight INCREASED! Rasa nak putus asa dan minum racun rumpai. Kemudian ahli keluarga, PT atau kakak cleaner gym dengan penuh rasa kasihan cuba memujuk. "Hey! don't worry. You are gainin...

How Long Does It Take For Books From The Book Depository To Reach Malaysia?

How Long Does It Take For Books From The Book Depository To Reach Malaysia? Update as of July 2023: Unfortunately, Book Depository has closed on 26th April 2023 😢 I love books and on average, I read about 1-2 books a month.  I'm not very fussy about the condition of books as long as I have exciting stories to read. And because books can be expensive, here are my go-to-places for cheap & affordable books: Bookxcess  - 1st hand, brand new books Booksnbobs - Quality, preloved books at affordable prices Carousel - for cheap, preloved books that I can't find elsewhere like this Babylon series Booksonthemove - Loved this initiative of book exchange! I used to visit the one in The Linc KL then boom! MCO so I can't travel more than 10km. sad. Big Bad Wolf Books on Shopee  - cheap! Anyway, I just recently discovered The Book Depository , an online book store based in the UK and has a wide selection of books on topics I couldn't find here in Malaysia. I've always bee...

Porn Puaka Di Gym

Tajuk mengundang kontroversi Sis ni bukan apa rajin pergi gym, selain nak bersenam, iols juga suka mencuci mata. Bukan setakat mencuci mata dengan jantan helok (I'm still hoping sebab gym iols pegi tu SENDUU), sis juga suka melihat gegadis yang fefeeling gedik dengan bermacam fesyen di gym tu. Biasanya gegadis newbie ni macam cendawan. Muncul sekejap di kala azam baru masih utuh yakni di awal tahun atau selepas perayaan di mana memasing nak kurus.  Tunggulah 2 bulan kemudian langsung tak nampak batang hidung ataupun buttcheeks. Eh? Sebenarnya salah satu benda Cik Panda nak cerita pasal butt cheeks. Butt cheeks are absolutely NO NO except at the pool or beach when you are in your swimsuit.  Cik Panda tak jealous la uols sebab Cik Panda tak hingin pun nak ada bontot yang jelly welly tu. ZAssssss So hari tu ada sorang minah ni baru 1st time iols nampak kat gym, tengah workout dengan bopren dia la gitu. Pakai sports bra je dengan really short shorts yang menampakkan ...

5 Produk Kurus Di Watsons: Jom Kita Review Bahan- Bahan Yang Terkandung Dalam Produk

5 Produk Kurus Di Watsons: Jom Kita Review Bahan- Bahan Yang Terkandung Dalam Produk   Adakah anda antara orang yang pernah beli produk kurus sebab terpengaruh dengan iklan atau testimoni kawan-kawan? Beli tapi kenapa ya tak kurus-kurus?  Okay takpa sis, kita try pulak produk lain. Produk X ni orang cakap bagus, maka korang pun terpengaruh lepas tu beli lepas tu tak nampak result. Frustrating kan? Badan tak kurus pun, yang kurus tu dompet uols je. Produk kurus memang sentiasa laku sepanjang zaman. Kat mana-mana pun ada jual, banyak sangat kat pasaran.  Tapi macam mana kita nak tau yang mana okay, yang mana tak okay dan bazir duit je nak beli? Ha, kenalah jadi pengguna yang bijak sisturs & brother sekalian. Ambik tahu apa bahan-bahan yang terkandung dalm produk tu, fahami macam mana produk ni membantu untuk menurunkan badan.  Baca:  Kenali Bahan Lazim Yang Terkandung Dalam Produk Kurus Atau Fat Burner Barulah kita tidak senang terpengaruh dengan iklan at...

Strawberry Park Resort Cameron Highlands - Secluded Sanctuary For Introverts

 Strawberry Park Resort Cameron Highlands - Introvert's Perfect Sanctuary Picture credit: https://strawberryparkresorts.com/ I'm always on the hunt for an introvert's getaway. As you can probably tell, I love misty mountain retreats. The tranquility, cool crisp air, breathtaking view, the seclusion are just 😍 perfect for introverting. I chanced upon Strawberry Park Resort while staying at SunLight Suite during my last trip to Cameron Highlands.  I was admiring the night view from Sunlight Suite's compound when I saw a well-lit area on the adjacent hill and remembered thinking to myself "Hmm, that looks like an expensive place....but I gotta check it out!" As it turns out, it wasn't that expensive considering the comfort, the facilities, and the invigorating environment.  Hotel Booking I booked through Agoda for a 3-day 2 nights stay, without breakfast for RM720+. Before my trip, I emailed the resort for booking confirmation, coz you know how sometimes A...